ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در اپوایزر شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت اپوایزر و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

صادرات به دبی چرا برای ایران با ارزش است؟

صادرات به دبی چرا برای ایران با ارزش است؟
صادرات به دبی یکی از راه‌های با ارزش رشد صادرات و واردات ایران است.در واقع دبی یکی از فعال ترین شهرهای کشور، امارات متحده ی عربی است و تمامی جهان این شهر به عنوان قطب اقتصادی خاورمیانه بشناسند. نکته ی قابل توجه درباره دبی این است که این منطقه خود به تنهایی کالا یا محصولی برای صادرات ندارد بلکه توانسته با تجارت با بهترین و قدرتمندترین تجار و غول های اقتصادی دنیا در شهر خود کالاها و محصولاتشان را خریداری و به دیگر کشور های دنیا صادر کند. این ویژگی این ویژگی باعث شده که بازار دبی برای کشور ما که یک کشور تولیدکننده است بسیار مفید و موثر باشد. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد تجارت با دبی را برای شما توضیح دهیم و راه و چاه ان را نشان بدیم.

که اگر قصد تجارت با دبی را داشتید در ابتدای کار بهتر است درباره ی شرایط اقتصادی تحقیق کنید و بازار آن را آنالیز کنید و نیازهای آن را بشناسید و سپس اقدام به واردات و صادرات کالا کنید.

مزیت‌های تجارت با دبی
دبی راه های ارتباطی زیاد هوایی و زمینی و دریایی دارد به طوری که فقط بندر جبل علی دبی دارای ۱۷۰ خط حمل و نقل جهانی است. همچنین تعداد زیاد فرودگاه های بین المللی راه های ارتباطی آسان و مقرون به صرفه را برای تمام کشورها فراهم کرده است.

راه های ارتباط زیاد و مناسب در کنار پشتیبانی که امارات از تجار و تولیدکنندگان بین المللی و خارجی دارد. باعث شده که تجار در سریع ترین زمان ممکن کالاهای خود را به این کشور وارد کنند و به دیگر کشورها صادر کنند. از طرف دیگر دبی دارای سیستم بانکی باز است و به راحتی با سایر کشورهای دنیا ارتباط داشته باشد.

این مورد برای کشور ایران به دلیل تحریم ها و محدودیت‌های اقتصادی و سیاسی اهمیت زیادی دارد. به همین دلایل دبی به شاهراه تجاری خاورمیانه تبدیل شده.

چرا تجارت با امارت مهم است؟
چرا که امارات نه فقط یک قطب اقتصادی در سطح خاورمیانه است بلکه به عنوان یک کشور بسیار مهم اقتصادی و تجاری در سطح جهان شناخته می شود. این موضوع سبب شد که در حال حاضر شرکت های جهانی زیادی در این کشور راه اندازی و اقدام به تجارت های جهانی کنند.

رشد اقتصادی کشور امارات در سال‌های اخیر بسیار زیاد و چشمگیر بوده به طوری که توانست در مدت بسیار کمی با کشورهای زیادی از جمله ایران ارتباط تجاری داشته باشد.

افزایش شرکت های تجارت جهانی و نمایندگی شرکت های بزرگ تجاری دنیا در این کشور باعث شده که شرایط اقتصادی و تجاری به این کشور هر روز رشد کند.

صادرات ایران به دبی و امارات
امارات یک کشور بسیار کوچک در حوزه ی خلیج فارس است ولی اقتصاد قوی و قدرتمندی دارد که میتوان گفت تاثیر آن بر اقتصاد جهانی به اندازه ی کشورهای بزرگ دنیا است.

اقتصاد دبی بر اساس نفت و گردشگری و توریست و تجارت می باشد که به یکی از کشورهای ثروتمند حاشیه ی خلیج فارس تبدیل شده است، و همچنین امکان سرمایه گداری های خارجی را هم فراهم کرده است چون به دلیل شرایط جغرافیایی خود در حوزه ی کشاورزی و صنعتی چندان پیشرفتی نداشته است و تمامی نیاز خود را از سایر کشورها وارد می کند. و محصولات کشاورزی یکی از مهم ترین کالاهای صادراتی ایران به دبی و امارات می‌باشند.

البته تنها محصولات صادراتی ایران کشاورزی نیست و ایران محصولات مختلفی را به دبی و کشور امارات صادر میکند که از جمله ی آن می توان به صادرات فلزات گرانبها، مواد اولیه برای تولید، مواد غذایی، ماشین آلات و تجهیزات آن ها و غیره. از دیگر کالاهای صادراتی ایران به دبی شامل:

سوخت های فسیلی
سیمان
فراورده های نفتی و گازی
میوه و خشکبار
فلز روی و سرب و آهن و مس
انواع سنگ ساختمانی
و غیره
البته امارات مازاد مصرف کشور خود را دوباره فرآوری می کند و با قیمت بالاتری به سایر کشورهای دنیا صادر می شود.

روش‌های صادرات به دبی
تجاری که می‌خواهند کالاهای مورد نظر خود و یا محصولاتشان را به امارات صادر کنند، باید به خوبی با روش‌های صادرات در این کشور آشنایی داشته باشند.

بیشتر فعالیت‌های تجاری این کشور با استفاده از شرکت‌های بازرگانی انجام می‎شود، به همین دلیل، بازرگانان ایرانی باید از طریق یکی از شرکت‌های بازرگانی مستقر در دبی اقدام به صادرات به امارات کنند و یا به صورت مستقل یک شرکت در این کشور تاسیس کنند.

با تجار دبی ارتباط بگیرید
تمام تجار می دانند که دبی مهم ترین شاهراه صادرات خاورمیانه است و به همین دلیل تمام تلاش خود را می کنند که وارد تجارت با دبی و کشور امارات شوند.

در این راستا باید یاد اوری کنم که اکثر فعالیت های تجاری کشور امارات از طریق شرکت های تجاری صورت می گیرد پس اولین مرحله تماس گرفتن با مشاوران امور بازرگانی و مشورت گرفتن از آن ها است چرا که یک تاجر موفق باید با تمام روش های تجارت با امارات و روش های صادرات و واردات به این کشور آشنا باشد.

این مشاوره به تجار کمک می کند که با یکی از شرکت های تجاری در شهر دبی ارتباط برقرار کنند و به واردات و صادرات کالا بپردازند.

شرکت تجاری و بازرگانی ثبت کنید
البته اگر موقعیت و شرایط لازم را داشته باشید میتواند خودتان مستقل در دبی شرکت تجاری و بازرگانی ثبت کنید به صورت مستقل یک در این منطقه تاسیس کند و به تجارت با دبی بپردازد.

برای شروع باید در گمرک دبی ثبت نام کند و کد واردکننده یا صادرکننده را بگیرید و مدارک ثبت نام خود را به گمرک دبی بفرستد و پس از اخذ مجوزهای لازم مثل مجوز واردات محصولات بازرگانی، شرایط لازم برای صادرات کالا به این کشور برای این شرکت فراهم می شود.

صادرات ایران به دبی و امارات
صادرات ایران به دبی و امارات
چطور شرکت بازرگانی مناسبی انتخاب کنید
شما برای اینکه یکی از این شرکت ها را انتخاب کنید باید به خوبی لیست شرکت های تجاری را بررسی کنید تا یکی از بهترین این شرکت ها را برای صادرات خود انتخاب کنید.

میتوانید نمونه ای از نمونه قراردادهای شرکت را ببینید چون نمونه قرار داد ها همیشه دارای اطلاعات بسیار خوبی به شما میدهند، بر همین اطلاعات شما می توانید با آگاهی بیشتری با این شرکت ها همکاری کنید.

شرکت‌های تجاری بر اساس خواسته شما و شرایطی که شما دارید مدیریت یک قسمت و یا تمام مراحل صادراتی شما می تواند را بر عهده بگیرد.

در این صورت شما دیگر نیازی نیست برای فعالیت های تجاری، صادراتی و وارداتی خود نگرانی زیادی داشته باشید.. در واقع شرکت بر اساس قراردادی که با شما می بندد، نمایندگی انحصاری محصولات شما را بر عهده میگیرد.

انواع شرکت‌های واردات و صادرات
یکی از مهمترین نکاتی که شما در مورد شرکتی که انتخاب میکنید در نظر بگیرید. این شرکت ها برای اینکه در بازارهای بین المللی مشتری زیادی داشته باشند به سود مشتری بیشتر فکر میکنند. و مشتریان بیشتری را می توانند جذب کنند. این شرکت‌ها مدل‌های مختلفی دارد و شما باید به خوبی با آن‌ها آشنایی داشته باشید. انواع این شرکت ها عبارت اند از:

شرکت‌هایی که به عنوان نمایندگی فعالیت میکنند
این مدل شرکت ها بیشتر به دنبال جذب کردن مشتریان خارجی می باشد، ولی خود را تولید کننده اصلی معرفی میکنند.

فعالیت این شرکت‌ها به شکلی است که که فاکتورها را به نام خود می زند و در تمامی مراحل به مشتری صادرات محصول کمک می کند. در این حالت فردی که تولید کننده است باید خودش ریسک عدم پرداخت پول را به خوبی بپذیرد. در واقع از آنجایی که این مدل شرکت ها تخصص بسیار زیادی در این زمینه دارند می توانند به بهترین نحو ممکن فعالیت های شما را بر عهده گرفته و انجام دهند.

شرکت‌هایی که به عنوان یک توزیع کننده فعالیت میکنند
این مدل از شرکت ها بر روی کانال های توزیع تسلط بسیار زیادی دارند. آنها روی محصولاتی که صادراتی هستند یک قیمت رقابتی را ایجاد میکنند.

این را هم باید در نظر بگیرید که فرد تولید کننده خودش باید ریسک عدم پرداخت پول را قبول کند.

شرکت های تولید کننده بسیار زیادی با این شرکت ها همکاری می کنند، و اعتماد دارند.

خدمات شرکت صادرات و واردات
بسیاری از تاجران و بازرگانانی که می خواهند با شرکت‌ها همکاری داشته باشند بسیار مهم است که در مورد خدمات این شرکت اطلاعات بیشتری داشته باشند. در واقع اگر که از این خدمات اطلاعات نداشته باشید نمی توانید کارها را به آنها بسپارید.

برخی از خدماتی که این شرکت ها انجام میدهند و شما باید به خوبی در مورد آنها اطلاعات لازم را داشته باشید شامل :

ریسک پرداختی ها و تعهدات که بین دو طرف وجود دارد را شرکت به بهترین نحو ممکن می تواند مدیریت کند. و شما در این مورد اصلا دغدغه نداشته باشید، چرا که شرکت به خوبی می تواند آن را مدیریت کند.
اموری به حمل و نقل مربوط است را می تواند به بهترین نحو ممکن و بدون اینکه مشکلاتی داشته باشد انجام می دهد. در واقع هماهنگی‌های لازم را انجام می دهد تا ایرادی در کار به وجود نیاید.
فراهم کردن خدمات انبارداری از دیگر خدماتی می باشد که به عهده این مدل شرکت ها است.
اینکه شما روی کالاهای صادراتی خود بهترین قیمت را بگذارید اهمیت بسیار زیادی دارد. بر همین اساس بهتر است تنها با آن دسته از افرادی که تخصص بیشتری دارند برای قیمت گذاری مشورت کنید. این شرکت می تواند به شما بهترین مشورت ها را برای قیمت گذاری ارائه دهد تا سود خوبی به دست آورید. در واقع باید بدانید که این مورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید.
تمامی هزینه هایی که باید پرداخت کنید را برایتان به درستی حساب می کند. در واقع آن دسته از هزینه های بیمه و یا حمل و نقل که شما باید برای صادرات کالا پرداخت کنید را شرکت به درستی برای شما مشخص می کند.
اومور مربوط به بسته بندی کالاهای صادراتی و مارک گذاری را هم از شرکت می توانید درخواست کنید. البته به این توجه کنید که این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد و بیشتر مشتریان شما بر اساس بسته بندی کالایی که داشته اید جذب خدمات تان می شود. بر همین اساس بهتر است که طبق مشاوره ها و خواسته‌های شرکت عمل کنید.
اسناد و مدارک زیادی را باید برای صادرات کالا لازم است که دریافت کنید که هر یک از آنها پروسه مختلفی دارد. بدون شک برای شما که بار اولتان است دشواری زیادی دارد و بهتر است که تنها به آن دسته از افرادی که تخصص بیشتری دارند این مسئولیت را بسپارید.
شرکت به خوبی با اسناد و مدارک صادراتی کالا آشنایی دارد و شما را می تواند راهنمایی کند. بنابراین بهتر است که مسئولیت این کار را به این شرکت ها برای دریافت اسناد و مدارک بسپارید.

ارائه دادن خدمات پس از فروش به مشتریان خود از دیگر خدماتی می باشد که شرکت به مشتریان خود ارائه می دهد.
آموزش دادن توزیع کننده ها در مورد نحوه بازاریابی هر یک از انواع کالاها اهمیت بسیار زیادی دارد و شرکت به خوبی در این مورد هم می تواند به شما کمک کند. هر محصول ویژگی های خاص خود را دارد و نیاز به بازاریابی ویژه ای برایش انجام شود. شما باید بر همین اساس بازاریابی آن را به درستی انجام دهید که بازاریاب‌های شرکت در این زمینه حرفه ای شده اند.
مذاکره کردن برای کسب مجوزهایی که برای صادرات نیاز دارید از دیگر خدماتی است که شرکت مدیریت صادرات به مشتریان خود ارائه می دهد.
شرکت به خوبی توزیع کننده ها را می شناسند و برای صادرات و بازاریابی کالاهای شما بهترین و با تجربه ترین آنها را انتخاب می کند. تجربه توزیع کننده ها اهمیت بسیار زیادی دارد که شرکت به خوبی این مورد را در نظر دارد.
شرکت به خوبی می تواند ویژگی های کمی و کیفی هر یک از محصولات مورد نیاز بازار را تشخیص دهد و آنها را انتخاب کند.
تحقیقات مربوط به بازاریابی هر یک از کالاها از دیگر خدماتی می باشد که شرکت بر عهده می گیرد. در واقع شما باید بدانید که هر یک از کالاها باید به درستی بازاریابی شوند و در مورد آنها تحقیقات اصولی انجام شود.
سخن پایانی
همان طور که صادرات به امارات ارز آوری زیادی برای تجار ایرانی دارد باید با اصول و روش آن نیز آشنا باشید.

در این مقاله سعی کردیم تمامی مزیت ها، مشکلات روش ها و نکات کاربردی صادرات کالا به دبی و امارات را تا حدی توضیح بدیم و آن را بررسی کنیم.

اگر با دوره‌های آموزشی ما همراه باشید میتوانید به صورت مفصل و حرفه ای آموزش تجارت با امارات را بیاموزید. (دوره آموزشی تجارت با امارات و دبی را از دست ندهید.)

با ما همراه باشید و رویدادهای مارا دنبال کنید.

برای ارتباط سریع با کارشناس‌های ما در واتس اپ پیام بگذارید:

۰۹۱۰۹۰۹۹۰۶۴

مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

 

خواندن این مطلب

8 دقیقه

زمان میبرد!

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات

درباره نویسنده



نویسنده
admin

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط