ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در اپوایزر شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت اپوایزر و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

لیست کالاهای صادراتی ایران به قطر

لیست کالاهای صادراتی ایران به قطر : بسیاری از بازرگانان نمی دانند که چه محصولات و کالاهایی را میتوانند از ایران به قطر صادر کنند. در این مقاله قصد داریم تا کالاهای صادراتی از ایران به قطر را به شما معرفی کنیم و اطلاعات مختصری از اقتصاد و نحوه صادرات به قطر به شما بدهیم. پس با ما همراه باشید.

قطر چگونه کشوری است و چرا باید به فکر تجارت با قطر باشیم؟
کشور قطر یکی از کشور های همسایه با ایران در قسمت جنوبی خلیج فارس است.

این کشور به طور کل دارای جمعتی در حدود ۳ میلیون نفر است و در سالیان گذشته و پیش از سال ۱۹۷۰ این کشور تحت حمایت انگلستان بوده است.

اما پس از سال ۱۹۷۰ این کشور توانست به یک رونق اقتصادی برسد و مردم این کشور توانستند به جز ماهیگیری و مروارید سازی، با فروش نفت و گاز به درآمد قابل قبولی دست پیدا کنند.

در واقع اقتصاد قطر بر پایه نفت و گاز قرار گرفته اما در سال های اخیر اقدامات مثبتی از سمت حاکمان قطر انجام شده تا این کشور بتواند علاوه بر نفت و گاز با استفاده از فعالیت های دیگر اقتصاد خود را رونق دهد.

به طور کل قطر یک چشم انداز ۸ ساله تا سال ۲۰۳۰ دارد و تا آن سال قرار است تمامی زیر ساخت‌های این کشور در تمامی صنایع به روز شود.

همین موضوع به خودی خود می تواند یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری باشد.

به علاوه قطر پس از سال ۲۰۱۷ که توسط کشورهای عربی مورد تحریم قرار گرفت، توانسته دوباره رابطه خوبی با کشورهای عربی بر قرار کند.

همچنین قطر دارای روابط بسیار نزدیک با کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و ایالات متحده است.

در سال های اخیر کشورهای مختلفی از جمله آمریکا و اروپا در صنایع نفت و گاز این کشور سرمایه گذاری کرده‌اند و حتی صادرات این کشورها روز به روز به قطر در حال افزایش است.

بهبود روابط با کشورهای عربی نیز باعث شده که شاخص GDP یا همان تولید ناخالص این کشور روز به روز افزایش پیدا کند.

به همین منظور قطر می تواند گزینه مطلوبی برای تجارت با ایران باشد.

البته ناگفته نماند که تجارت قطر بدون هیچ علم و دانشی اصلا به ایرانیان توصیه نمی شود.

چرا که این کشور دارای شرایط و قوانین خاصی است که اگر با آن‎ها آشنایی داشته باشید نمی توانید در این کشور یک بیزنس بسیار موفق و پر سود داشته باشید.

به همین منظور امروزه توصیه می شود تا تمامی تجار و بازرگانان دوره‌های تخصصی تجارت با قطر را بگذرانند و حرفه ای باشند.

کالاهای صادراتی ایران به قطر
کالاهای صادراتی ایران به قطر
در سال‌های گذشته حجم تجارت بین ایران و قطر چه مقدار بوده؟ چه آمار هایی در این زمینه توسط گمرک منتشر شده است؟
با توجه به گفته‌های رئیس اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران صادرات ایران به قطر در اوایل سال ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار برآورده شده است.

در واقع از همان سال کشور قطر تحت تحریم کشورهای عربی قرار گرفت و تنها صادر کننده محصولات و مواد غذایی به قطر کشور ایران بود.

از همان سال یک رشد صعودی در تجارت بین ایران و قطر اتفاق افتاد و بر اساس آمار میزان صادرات ایران به قطر در سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

اما با توجه به ورود ویروس کرونا و ایجاد اختلال اقتصادی در بسیاری کشورها میزان صادرات ایران به قطر در سال های اخیر مانند سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کمی کاهش پیدا کرد.

با توجه به آماری که وب سایت اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران منتشر کرده در سال ۱۳۹۹ ارزش صادرات حدود ۱۶۱ میلیون دلار بوده است.

همین موضوع می تواند اثبات کند که در سال های روبرو و در صورت کمرنگ شدن ویروس کرونا تجارت ایران به قطر می تواند روند افزایشی داشته باشد و به طور کل کشور قطر گزینه خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

کالاهای صادراتی ایران به قطر
با توجه به اطلاعاتی که گمرک جمهوری اسلامی از سال ۱۳۹۹ منتشر کرده بیش تر کالا های صادراتی ایران به قطر در حوزه کشاورزی و صنایع مواد غذایی بوده است.

البته موارد دیگری دیگری مانند مصالح ساختمانی نیز قسمت عمده تجارت ایران با قطر را شامل می شود که در ادامه بیش تر به آن ها می پردازیم.

قبل از اینکه به لیست کالاهای صادراتی بپردازیم بهتر است که بدانید عمده کالاهای صادراتی میان ایران قطر از طریق ۴ منطقه اقتصادی در ایران صورت می گیرد.

این مناطق شامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، شهید رجایی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و بندر امام خمینی است.

لیست کالاهای صادراتی از منطقه اقتصادی بوشهر:
اگر بخواهیم از عمده محصولات کشاورزی صادراتی در این منطقه به شما بگوییم، می توانیم به گوجه فرنگی، خیار، پیاز، هندوانه، خیار، کاهو سالادی، سیب، فلفل رنگی، کدو، بادمجان و میوه های خاص نظیر هلو، شلیل و … اشاره کنیم.

از دیگر کالاهای صادراتی ایران به قطر از این گذرگاه می توانیم به سیمان، سنگ مرمر، کربنات کلسیم، گچ و فولاد اشاره کنیم. در این میان صادرات گوشت قرمز، ماهی و همچنین آجیل نیز وجود دارد.

شما می توانید از لینک روبرو تمامی اطلاعات کالاهای صادراتی را از این منطقه ویژه مشاهده کنید.

www.tccim.ir

لیست کالاهای صادراتی از منطقه ویژه شهید رجایی:
بیش تر کالاها و محصولات صادراتی در این منطقه سنگ مرمر، میله های آهنی و فولادی، سنگ گچ و عایق شیشه بوده است. لیست محصولات این منطقه را نیز می توانید از طریق لینک روبرو دانلود و مشاهده کنید.

منطقه ویژه شهید رجایی www.tccim.ir

لیست کالاهای صادراتی از منطقه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس:
تجارت محصولات از این منطقه نیز بیش تر بر پایه فولاد و آهن بوده و در سال ۱۳۹۹ میزان صادرات کالا از این منطقه چیزی در حدود ۱۴ میلیون دلار بوده است که اطلاعات را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

منطقه خلیج فارس www.tccim.ir

لیست کالاهای صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی:
صادرات از این منطقه نیز بیش تر بر پایه محصولات فولادی و سیمان است که ارزش کل محصولات صادراتی چیزی در حدود ۱۲ میلیون دلار برآورد شده است. در لینک زیر می توانید با جزئیات لیست این محصولات را مشاهده کنید.

www.tccim.ir بندر امام خمینی (ره)

بهترین کالاهای صادراتی به قطر کدام اقلام هستند؟
اگر شما کمی به لیست های بالا از چهار منطقه اقتصادی ایران دقت کنید، متوجه می شوید که از میان کالاهای کشاورزی گوجه فرنگی، هندوانه، خیار و کلم بالاترین میزان صادرات را در میان کالاها داشته و از میان کالاهایی به غیر از کالاهای کشاورزی و فولاد، سنگ گچ و سنگ های معدنی همانند مرمر بالا ترین میزان صادرات را داشته است.

البته زعفران و آجیل مانند پسته نیز جزء کالاهایی محسوب می شوند که صادرات آن ها به قطر بسیار بالا بوده و میزان سودآوری بالایی را برای بازگانان داشته است.

چه قوانین و شرایطی برای صادرات به قطر وجود دارد؟
قطر هم درست همانند دیگر کشورهای همسایه ایران قوانین و شرایط خاص خود را دارد که باید با توجه به آن ها اقدام به صادرات و تجارت کنید.

اما باید به شما بگوییم، با توجه به روابط دوستانه بین قطر و ایران تا حدود زیادی شرایط و قوانین برای تجار ایرانی راحت تر است نسبت به دیگر کشورها، البته ما به تمامی تجار توصیه می کنیم تا قبل از تجارت با قطر حتما از قوانین قطر در حوزه گمرک و شرایط واردات کالا ها در این کشور مطلع شوید.

به طور مثال مطلع شوید که به چه کالاهایی عوارض گمرک و مالیات تعلق نمی گیرد و به چه کالاهایی ممکن است عوارض و مالیات گمرکی فروانی اختصاص پیدا کند.

در واقع شما باید برای صادرات با این کشور آموزش کافی ببینید تا بتواند به درستی بازار صادراتی قطر را تحلیل و بررسی کنید.

اما احتمالا از خودتان می پرسید برای آموزش تجارت با قطر باید به کجا مراجعه کنید؟

امروزه شرکت‌های مختلفی در این زمینه به تجار و بازرگانان کمک می کنند تا با تمامی قوانین و شرایط این حوزه آشنایی پیدا کنند.

حتی برخی مشاوره هایی را در جهت بررسی کالا های صادراتی و این که شما از کدام بندر اقدام به صادرات کالا به قطر کنید به شما می دهند. در واقع شما با آموزش دیدن در این دوره ها تمامی نکات صفر تا صد تجارت با قطر را یاد می گیرید و در هنگام تجارت با هیچ مشکلی روبرو نمی شوید. اپوایزر یکی از این پایگاه‌های آموزشی معتبر است که با اساتید مجرب و با تجربه به شما آموزش می دهد.

ایران برای صادرات با قطر ممکن است با چه مشکلاتی روبرو شود؟
تا به اینجای مقاله ما تنها از محاسن، مزایا و همچنین کالاهایی صحبت کردیم که تجار به راحتی می توانند آن‌ها را به قطر صادر کنند.

اما باید به شما بگوییم که صادرات با قطر پیچیدگی های خود را نیز دارا می باشد.

به طور مثال شما نمی توانید برای صادرات مواد غذایی به قطر از بسته بندی های معمولی و همان بسته بندی‌هایی که در بازار مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده کنید.

چرا که به هر حال مردم کشور قطر به بسته بندی برای خرید محصولات توجه بسیاری می کنند.

به همین منظور سعی کنید تا از بسته بندی های شکیل برای محصولات خود استفاده کنید.

به علاوه برای صادرات مواد غذایی مانند گوشت، ماهی و به طور کل مواد غذایی یخچالی در مرز ها مشکل سردخانه وجود دارد و عدم وجود سردخانه های صنعتی بزرگ تا حد زیادی این مشکلات را بیش تر می کند.

به همین منظور است که پیشنهاد می کنیم قبل از تجارت با قطر حتما در مورد امکانات، قوانین و همچنین کالا هایی که قصد صادرات آن ها را دارید، تحقیق کنید.

البته وبینارهای آموزش تجارت با قطر نیز وجود دارد که در آن مدرس به طور کامل بازار های تجاری و بازار صادراتی کشور قطر را تحلیل و بررسی که می تواند بسیار مفید و کاربردی برای تجارت باشد. با وبینارهای آموزشی آموزش تجارت با امارات و قطر با اپوایزر همراه باشید.

با ما همراه باشید و رویدادهای مارا دنبال کنید.

برای ارتباط سریع با کارشناس‌های ما در واتس اپ پیام بگذارید:

۰۹۱۰۹۰۹۹۰۶۴

مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات

درباره نویسنده



نویسنده
admin

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط