ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در اپوایزر شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت اپوایزر و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

دوره جامع آموزش تجارت با قطر

دوره جامع آموزش تجارت با قطر
آموزش تجارت با قطر ، با توجه به اینکه قطر یک شریک استراتژیک برای ایران محسوب می شود، بازرگانان و تجار بسیاری به فکر تجارت با قطر می افتند. در این مقاله قصد داریم تا نکات و آموزش‌های لازم برای وارد شدن به بازار قطر و داشتن یک تجارت موفق را به شما آموزش دهیم.

برای آموزش تجارت با قطر نیاز به یادگیری چه مطالب و سرفصل هایی داریم؟
آموزش تجارت با قطر عموما از چند گام مختلف شروع می شود.

در قدم اول شما باید با اقتصاد این کشور آشنایی پیدا کنید. آشنایی با اقتصاد این کشور به شما کمک می کند تا بدانید به فکر صادرات چه کالاهایی با قطر باشید و همچنین از وضعیت اقتصادی قطر به طور کامل آگاهی پیدا کنید.

به عبارت دیگر یکی از اصول تجارت با کشورهای همسایه، دانستن اقتصاد آن هاست.

در گام دوم پس از اینکه شما اطلاعات کافی از اقتصاد قطر به دست آوردید، وقت آن است که با صنایع کلیدی و همچنین کشورهایی که با قطر تجارت موفق دارند آشنایی پیدا کنید.

در ادامه پس از آشنایی با اصول اولیه تجارت حال شما باید تجارت ایران و قطر را مورد ارزیابی قرار دهید و بدانید که از ایران از طریق چه بنادری و چه روش هایی می توانید صادرات به قطر را انجام دهید.

در واقع این مورد گام سوم تجارت با قطر است.

در این حالت شما باید با تمامی قوانین گمرکی کشور قطر نیز آشنایی داشته باشید.

اینکه صادرات چه محصولاتی به کشور قطر مجاز و یا ممنوع و همچنین چه محصولات و کالا هایی نمی توانند مجوز وارادت را از گمرک قطر دریافت کنند.

همچنین شما باید با تمامی توافقات انجام شده بین ایران و قطرآشنایی داشته باشید. چرا که به طور مثال بر اساس چنین توافقاتی شما می توانید کالا های خود را به مناطق آزاد قطر صادر کنید و از آن طریق هزینه های کمتری را برای عوارض و همچنین مالیات بپردازید.

از دیگر مواردی که شما باید با آن آشنا باشید و همچنین گام چهارم فرصت یابی در قطر نام گذاری می شود. شما باید با فرصت های سرمایه گذاری، فرصت های استارتاپی و همچنین فرصت های قطر در زمان تحریم آشنایی داشته باشید.

گام پنجم نیز مربوط به ثبت شرکت، احداث واحد های تولیدی و بازاریابی و تبلیغات است.

کشور قطر از نظر اقتصادی در چه جایگاهی قرار دارد؟ به طور کل قطر چگونه کشوری است؟
قطر یک کشور کوچک و عرب زبان در خلیج فارس و جزء کشور های همسایه ایران است.

قبل از سال ۱۹۷۰ قطر به نوعی تحت الحمایت بریتانیا بود و در آن زمان یک کشور بسیار فقیر محسوب می شد. اما بعد از سال ۱۹۷۰ قطر استقلال پیدا و به لطف ذخایر عظیم نفت و گاز طبیعی اقتصاد این کشور به گردش افتاد.

در سال ۲۰۱۳ بن حمد آل ثانی قدرت این کشور در دست گرفت و از آن زمان بهبود هایی در زیر ساخت ها، مراقبت های بهداشتی و آموزش اتفاق افتاد. قطر امروزه یک کشور قوی در زمینه اقتصادی و همچنین یک کشور ثروتمند در خاورمیانه و خلیج فارس محسوب می شود.

یکی از نکات مثبت قطر انعطاف بالای اقتصاد این کشور است. این کشور در سال های اخیر بار ها با بحران های مختلف روبرو شده که توانسته با موفقیت از تمامی بحران ها عبور کند. از بحران هایی که در این سال ها قطر با آن روبرو شده می توان به بحران قیمت انرژی، تحریم های کشور های عربی و همچنین کووید ۱۹ اشاره کنیم.

سرمایه گذاری در قطر چگونه است؟ کشور قطر چه قوانینی را برای سرمایه گذاری و تجارت وضع کرده است؟
یکی از اصلی ترین مسائل سرمابه گذاری در قطر آشنایی با زبان عربی است. امروزه تمامی مشاغل باید برای صدور فاکتور ها، لیست خدمات و همچنین بر چسب محصولات از زبان عربی استفاده کنند. به همین منظور توصیه می شود تمامی تجار و یا نمایندگان آن ها به ۲ زبان عربی و انگلیسی تسلط کامل داشته باشند.

همچنین برای تجارت با قطر افراد خارجی نمی توانند در برخی از فعالیت های تجاری بیش تر از ۴۹ درصد سهام داشته باشند و برای این فعالیت ها باید با یک تبعه قطری مشارکت کنند به طوری که ۵۱ درصد از سهام مربوط به آن تبعه شود. به همین منظور قبل از اینکه شما بخواهید در کشور قطر بیزینسی را به وجود بیاورید باید با تمامی قوانین آشنایی داشته باشید.

همچنین قطر در واردات برخی از محصولات معافیت های مالی در نظر گرفته که تمامی این اطلاعات در سایت بانک توسعه قطر قرار گرفته است.

اما احتمالا از خودتان می پرسید که فعالیت های اقتصادی در این کشور وجود دارد که نیاز به شریک قطری نداشته باشد و تاجر خارجی بتواند ۱۰۰ درصد مالکیت آن فعالیت را بر عهده داشته باشد؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله کشور قطر در صنعت هایی نظیر کشاورزی، سلامت، تحصیلات، گردشگری، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی و خدمات توزیع به افراد خارجی این امکان را داده تا به صورت ۱۰۰ درصدی بتوانند فعالیت خود را اجرایی کنند.

در واقع این صنایع، صنایع کلیدی قطر محسوب می شوند که با سرمایه گذاری به موقع در آن ها می توان به سود مناسبی دست پیدا کرد. اما یک نکته که باید افراد خارجی به آن توجه ویژه ای داشته باشند این است که قطر ورود خارجی ها را برای سرمایه گذاری در آژانس های تجاری، املاک و مستغلات ممنوع کرده و شما نمی توانید به فکر سرمایه گذاری در این حوزه باشید.

بنادر مهم اقتصادی در قطر کرام است؟ کشور ایران چگونه می تواند با قطر تجارت داشته باشد؟
بنادر مهم اقتصادی در قطر کرام است؟ کشور ایران چگونه می تواند با قطر تجارت داشته باشد؟
بنادر مهم اقتصادی در قطر کدام است؟ کشور ایران چگونه می تواند با قطر تجارت داشته باشد؟
اگر بخواهیم بنادر مهم قطر را به شما معرفی کنیم. قطر دارای ۴ بندر اصلی که به بندر دوجه، راس الفات، مسعید و الرویس معروف است. البته مناطقی در قطر وجود دارد که به عنوان مناطق آزاد نام گذاری می شود که با توجه به تعاملات بین دو کشور ایران و قطر هزینه های اضافی مالیاتی و هزینه های اضافی عوارض در این مناطق بسیار کمتر محاسبه می شود.

ایرانی ها می توانند از طریق بنادر موجود در قشم و بندر عباس با کشور قطر به تجارت بپردازند. البته راه های دیگری نیز مانند تجارت هوایی می تواند گزینه مطلوبی برای تجارت باشد.

تجارت با قطر می تواند برای ایرانی ها بسیار سودمند باشد. چرا که قطر جزء معدود کشور های عربی است که حتی در سخت ترین شرایط سیاسی نیز حامی ایران بوده است.

به عبارت دیگر بار ها قطر در موارد مختلف مانند برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم های ایران حمایت کرده و همین موضوع سبب شده که قطر به یک شریک استراتژیک برای ایران تبدیل شود. همچنین با توجه به محدودیت های منطقه ای قطر به غیر از کشور های عربی ایران مهم ترین همسایه قطر محسوب می شود.

با توجه به چشم انداز های مثبت قطر در سال های ۲۰۳۰ سرمایه گذاری و تجارت با قطر می تواند گزینه مناسبی باشد. به علاوه کشور قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است که همین موضوع می تواند در موفقیت سرمایه گذاری شما موثر باشد.

برای تجارت موفق با قطر باید لیست کالاهای صادراتی ایران به قطر را هم بشناسید.

قطر عموما با چه کشور هایی از نظر اقتصادی مراودات دارد و جذابیت بازار صادراتی قطر چیست؟
شاید بزرگ ترین کشور هایی که قطر با آن ها مراودات اقتصادی و تجاری دارد ایالات متحده و بریتانیا باشد. این دو کشور در سال های اخیر سرمایه گذاری بسیاری را در صنعت نفت و گاز این کشور انجام داده اند و بیش ترین میزان صادرات کالا ها را به این کشور داشته اند.

پس از این ۲ کشور، ژاپن، کره جنوبی، چین و هند بزرگ ترین کشور هایی هستند که با قطر تجارت دارند. ایران هنوز نتوانسته در میان کشور هایی قرار بگیرد که بیش ترین صادرات را به قطر دارند.

البته ناگفته نماند که پس از سال ۲۰۱۷ و تحریم قطر تجارت ایران با این کشور تا حدود زیادی افزایش پیدا کرده است. حجم تجارت کم بین ایران و قطر می تواند یک نکته مثبت هم داشته باشد. آن هم این است که تجار و سرمایه گذاران نوظهور می توانند از این فرصت استفاده کنند و برای سرمایه گذاری و همچنین صادرات به این کشور فکر کنند.

چرا باید برای تجارت با قطر حتما باید آموزش ببینیم؟ آیا دوره های خاصی برای آموزش تجارت با قطر وجود دارد؟
شاید تصور کنید تجارت با قطر با تنها دانستن زبان عربی و یا دانستن چند موضوع درباره قطر و تجارت با آن کافی است. اما به هیچ عنوان چنین موضوعی صحیح نیست و برای تجارت با قطر شما باید با تمام جزئیات آشنایی داشته باشید. به طور مثال اگر شما ندانید که در مذاکرات چه لحنی داشته باشید و چگونه صحبت کنید هیچگاه نمی‌توانید در تجارت خود با این کشور موفق باشید.

به علاوه یکی از نکاتی که در آموزش ها مطرح می شود نحوه شناخت فرصت هاست. قطر کشوری است که فرصت های مختلفی را به تجار و بازرگانان و همچنین سرمایه گذاران می دهد. شما می توانید با شناخت تمامی فرصت ها و انتخاب یکی از بهترین فرصت ها برای خود درآمد مطلوبی را ایجاد کنید. برای اینکه با چنین مطالبی آشنایی پیدا کنید ما توصیه می کنیم که یک دوره جامع تجارت با قطر را بگذارنید. معمولا در دوره های جامع سعی می شود تا از صفر تا صد تجارت با قطر توضیح داده شود.

این دوره ها هم می تواند برای افرادی که به هیچ عنوان با اقتصاد قطر آشنایی ندارند مناسب باشد. هم می تواند گزینه مناسبی برای تجاری باشد که تاکنون نتوانسته اند با قطر تجارت موفقی را تجربه کنند.

البته وبینارهای آموزشی نیز وجود دارد که در آن مدرس به طور کامل بازار های تجاری و بازار صادراتی کشور قطر را تحلیل و بررسی که می تواند بسیار مفید و کاربردی برای تجارت باشد. با وبینارهای آموزشی آموزش تجارت با امارات و قطر با اپوایزر اپوایزر همراه باشید.

وبینارهای آموزشی آموزش تجارت با امارات و قطر با اپوایزر اپوایزر همراه باشید.
وبینارهای آموزشی آموزش تجارت با امارات و قطر با اپوایزر اپوایزر همراه باشید.
با ما همراه باشید و رویدادهای مارا دنبال کنید.

برای ارتباط سریع با کارشناس‌های ما در واتس اپ پیام بگذارید:

۰۹۱۰۹۰۹۹۰۶۴

مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

 

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات

درباره نویسنده



نویسنده
admin

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط