ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در اپوایزر شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت اپوایزر و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

آشنایی با شرایط و قوانین صادرات کالا به قطر

شرایط و قوانین صادرات کالا با قطر ، هر کشوری برای تجارت و صادرات کالا قوانینی را وضع می کند که اگر تجار و بازگانان با این قوانین آشنایی کافی نداشته باشند، نمی توانند یک تجارت موفقیت آمیز را با آن کشور داشته باشند و متحمل جریمه های هنگفت می شوند. در این مقاله قصد داریم تا از صفر تا صد شرایط صادرات کالا به قطر را به شما توضیح دهیم.

برای آشنایی با شرایط و قوانین صادرات کالا به قطر و تجارت با قطر چه کارهایی را باید انجام دهیم؟
اولین کاری که شما برای تجارت با قطر باید انجام دهید، بررسی شرایط اقتصادی کشور قطر و همچنین بررسی کالاهایی است که شما قصد صادرات به قطر را دارید. در واقع شما باید بدانید که آیا محصولات شما می تواند در کشور قطر به صورت موفق پذیرفته شود یا خیر. در ادامه شما برای فعالیت با این کشور باید به فکر اخذ مجوز برای شعبه و یا دفتر نمایندگی باشید و در QFC ثبت نام کنید.

شما همچنین باید در پارک علم و فناوری قطر یا همان QSTP نیز ثبت نام خود را انجام دهید.

در ادامه شما باید برای محصولاتی که قصد صادرات آن ها را یک نماینده تجاری و یک توزیع کننده مشخص کنید.

اما احتمالا از خودتان می پرسید که برای حضور در بازار قطر نیاز به تاسیس شرکت وجود دارد؟

در جواب این سوال باید به شما بگوییم بله شما برای هر گونه فعالیت تجاری باید شرکتی را نیز در قطر به ثبت برسانید. به طور کل شرکت هایی که در قطر تجار و بازرگانان خارجی می توانند به ثبت برسانند.

۱- شرکت با مسئولیت محدود

۲- مشارکت عمومی

۳- مشارکت محدود ساده

۴- مشارکت محدود با سهام

۵- سرمایه گذاری مشترک غیر شرکتی

۶- شرکت سهامی عمومی یا خصوصی

۷- شرکت تک نفره

در میان تمامی انواع این شرکت ها بیش تر سرمایه گذاران خارجی و فعالان اقتصادی در قطر ترجیح می دهند یک شرکت با مسئولیت محدود ایجاد کنند چرا که چنین شرکتی نیاز به سرمایه اندک دارد و با سرعت بسیار بالایی ایجاد می شود.

آیا برای تجارت و صادرات با قطر نیاز به اقدامات خاصی است؟ شرایط و قوانین صادرات کالا به قطر
آیا برای تجارت و صادرات با قطر نیاز به اقدامات خاصی است؟ شرایط و قوانین صادرات کالا به قطر
برای صادرات به قطر چه نکاتی را باید بدانیم؟ چه قوانینی برای صادرات با قطر وجود دارد؟
همانطور که می دانید قطر یکی از اعضای سازمان تجارت جهانی و یکی از کشور های حاوی مناطق آزاد است که همین موضوع می تواند صادرات به این کشور را آسان تر کند.

به علاوه قطر توافقاتی را با شورای همکاری خلیج فارس انجام داده است و طبق آن توافقات با کشور های حوزه خلیج فارس مراودات اقتصادی انجام می دهد.

اگر بخواهیم از تعرفه بر صادرات در این کشور به شما بگوییم.

به طور کل تعرفه بر روی محصول به میزان ۵ درصد از قیمت فاکتور شده است.

البته با توجه به توافقات انجام شده با شورای خلیج فارس، قطر از ۴۰۰ کالای وارداتی تعرفه و عوارضی را دریافت نمی کند.

اما در عوض از برخی از کالا ها مانند تنباکو و سیگار تا ۱۰۰ درصد تعرفه گرفته می شود.

به طور کل هر فردی که قصد صادرات به قطر را دارد در ابتدا باید نام خود را در وزارت بازرگانی و همچنین اداره گمرک قطر یا همان GAC ثبت کند.

در آنجا فرم خوداظهاری نیز قرار گرفته که تجار باید به صورت دقیق مشخصات کالا هایی قصد صادرات به قطر را دارند را در آن بنویسند.

توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات در این فرم باید به صورت کاملا دقیق نوشته شود. چرا که اگر چنین نباشد و در هنگام واردات محصولات شما، گمرک قطر متوجه مغایرت بین کالا ها و اطلاعات فرم شود. ممکن است شما را مجبور به پرداخت جریمه های سنگین مالیاتی و عوارض کند.

در این هنگام ممکن است محصولات و کالا های شما مدت زمان زیادی را در انبار های گمرک سپری کنند. در این گونه موارد اگر محصولات شما، محصولات کشاورزی و غذایی باشد ممکن است چنین کاری سبب خرابی و از بین رفتن آن ها شود. که همین موضوع می تواند ضربه سنگینی را به فرد بازرگان وارد کند.

حال احتمالا از خودتان می رسید چه کالا هایی با توجه به قوانین قطر نیازی به پرداخت عوارض و مالیات در این کشور ندارد؟ با توجه به قوانین قطر کسانی که در بخش ساختمانی، نفت، گاز، آب و برق فعالیت دارند می توانند گمرکی دریافت کنند و برای واردات ماشین آلات، مواد اولیه و همچنین تجهیزات صنعتی معافیت گمرکی داشته باشند.

اگر شما قصد صادرات در قطر را دارید حتما باید وارد کننده آن کالا را در قطر شناسایی کنید یا به گونه ای با مشتری هدف خود ارتباط برقرار کنید این کار می تواند سبب موفقیت بیش تر در صادرات شود.

شرایط و قوانین صادرات کالا به قطر از ایران چگونه است؟
شرایط صادرات از ایران به قطر کمی آسان است. اما احتمالا از خودتان می پرسید برای چه؟

قطر یک کشور کوچک در خلیج فارس است که توسط کشور های عربی احاطه شده به غیر از کشورهای عربی ایران تنها همسایه قطر محسوب می شود و به همین خاطر ایران از نظر استراتژیک برای قطر اهمیت فراوانی دارد.

به علاوه قطر در سال های اخیر همواره حمایت خود را از ایران هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی اعلام کرده است.

به همین منظور ایران و قطر در سال های اخیر توافقات مختلفی برای ایجاد بازار مشترک و گسترش تجارت امضا کرده اند. که همین موضوع سبب شده که در بسیاری از مناطق آزاد قطر مانند پارک علم و فناوری بسیاری از هزینه های اضافی گمرکی و مالیاتی برای تجار ایرانی حذف شود.

در ایران بازرگانان می توانند از طریق مرز های هوایی و آبی با قطر معاملات انجام دهند و عمده صادرات ایران از قطر از طریق بندر امام خمینی، بندر رجایی و همچنین بنادر بوشهر و لنگه اتفاق می افتد.

چه کالاهایی برای صادرات ایران به قطر مناسب است؟
اگر کمی با جغرافیای قطر آشنایی داشته باشید می دانید که قطر از نظر وضعیت آب و هوایی برای کشت محصولات زراعی مناسب نیست و به همین علت این کشور سالانه هزینه زیادی را برای واردات مواد غذایی و کشاورزی انجام می دهد.

به همین منظور محصولات و کالا هایی که می توان از ایران به این کشور صادرات انجام داد مواد غذایی و کشاورزی است. به طور مثال ایران بیش ترین صادرات گوجه فرنگی، کلم؛ کاهو و هندوانه را به قطر دارا می‌باشد. همچنین از مهم ترین کالا های صادراتی به قطر خرما، زعفران و پسته است.

به علاوه محصولات دامی مانند انواع علوفه یونجه و کاه نیز جز موارد صادراتی به قطر محسوب می شود.

اما حال ممکن است از خود پرسید به غیر از محصولات کشاورزی دیگر می توان چه محصولاتی را به این کشور صادر کرد؟ می توانیم بگوییم شما می توانید محصولاتی تظیر مواد معدنی همچون انواع سنگ ها، مشتقات آهن و انواع ورق های فلزی و همچنین محصولات خوراکی نظیر کنسرو، بیسکویت و هر مواد غذایی فراوری شده را به قطر صادر کنید.

برای صادرات موفق به قطر چه کارهایی را باید انجام دهیم؟
برای صادرات موفق به قطر اولین کاری که شما باید انجام دهید، یادگیری زبان عربی است.

کشور قطر قوانین جدیدی را وضع کرده که تمامی فاکتور ها و فرم های گمرکی در این کشور باید به زبان عربی باشد. به همین منظور دانستن زبان عربی و انگلیسی در این کشور به یک الزام برای بازرگانان و تجار تبدیل شده است.

اگر هم شما قصد یادگیری زبان عربی را ندارید باید یک نماینده آنجا برای خود در نظر بگیرید تا بتواند به طور کامل به زبان عربی مسلط باشد. به علاوه برای اینکه بتوانید بدون هیچ ضرر مالی به قطر صادرات کنید شما باید از قوانین مذکره با کشور قطر آشنایی پیدا کنید.

یکی از مواردی که بازرگانان به آن توجه نمی کنند همین مسئله مذاکره است. اگر شما به طور کامل نتوانید مذاکره موفق با طرف های قطری داشته باشید هیچ گاه نمی توانید یک بیزنس موفق را در این کشور تجربه کنید. به علاوه اگر شما نمی دانید که چه محصولات و خدماتی را به قطر صادر کنید.

پیشنهاد می کنیم حتما با افراد مجرب در این کار مشورت کنید تا بتوانید با تمامی صنایع و محصولات کلیدی برای صادرات با قطر آشنایی پیدا کنید. همچنین دوره های آموزشی و همچنین وبینارهای کوتاه آموزشی امروزه به وجود آمده که از صفر تا صد تجارت با قطر را به شما نشان می دهد. در واقع در این دوره مدرس از ابتدایی ترین مسائل تجارت با قطر تا مسائل پیشرفته و قوانین مختلف در این کشور را به شما آموزش می دهد.

وبینارهای آموزش تجارت با قطر نیز وجود دارد که در آن مدرس به طور کامل بازار های تجاری و بازار صادراتی کشور قطر را تحلیل و بررسی که می تواند بسیار مفید و کاربردی برای تجارت باشد. با وبینارهای آموزشی آموزش تجارت با امارات و قطر با اپوایزر همراه باشید.

با ما همراه باشید و رویدادهای مارا دنبال کنید.

برای ارتباط سریع با کارشناس‌های ما در واتس اپ پیام بگذارید:

۰۹۱۰۹۰۹۹۰۶۴

مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

 

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات

درباره نویسنده



نویسنده
admin

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط