ورود | ثبت نام
با ورود و یا ثبت نام در اپوایزر شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت اپوایزر و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

آشنایی با صفر تا صد تجارت با امارات

آشنایی با صفر تا صد تجارت با امارات
تجارت با امارات و دبی برای ایران سودمند است. دبی به یکی از مراکز مهم اقتصادی منطقه خاورمیانه است و از موقعیت‌ها و ویژگی های جذابی برای صادرات کالا برخوردار است.

دبی یکی از مناطق مهم تجاری در منطقه است. به خاطرداشتن فرودگاه‌های مدرن و بنادر مختلف این شهر و همین طور تنوع گوناگون کالاهایی که از کشورهای مختلف در دبی مبادله می‌کنند، دبی را به یکی از قطب‌های اقتصادی تبدیل میکند و همچنین موقعیت خوبی برای کسانی که قصد صادرات کالا دارند، دارد.

اگر کالا و یا محصولی تولید می‌کنید که قصد تجارت با دبی را دارید یا می‌خواهید در دبی شرکتی داشته باشید که کارهای مربوط به صادرات و واردات کالاهای مختلف را انجام دهید، این مطلب را حتما مطالعه کنید.

موقعیت و عملکرد کشور امارات در حوزه تجارت
تجارت با دبی : کاری که دبی انجام می‌دهد، وارد کردن کالا از کشورهای مختلف و تجارت با دبی مجدد آن‌ها است. نفت و گاز و ذخایر طبیعی که در کشور امارات وجود دارند، و همچنین نداشتن امکانات تولید محصولات کشاورزی و صنعتی مورد نیاز کشورشان باعث شده تا کمتر توان تولیدات داخلی داشته باشند و با صادر کردن این ذخایرنفتی، مواد مورد نیاز خود را داشته باشند.

البته این شرایط برای کشورهایی مثل ایران که نمی‌توانند به‌طور مستقیم با خیلی از کشورها تجارت داشته باشند، موقعیت مناسب است که تجارت با امارات و دبی داشته باشند.

چرا دبی گزینه مناسبی برای تجارت است؟
انتخاب دبی به دلیل مزایای اقتصادی و تجاری، راه‌های ارتباطی متنوع و سیستم بانکی مطمئن، ارتباط خوب با کشورهای ابرقدرت اروپا و آمریکا و همچنین زمانی که کالایی به این شهر صادر می‌شود، افراد دارای ملیت‌های مختلف می‌توانند با آن آشنا شوند وراه ارتباطی جدیدی شکل بگیرد. به همین دلایل معمولا تجار دبی را برای صادرات و واردات کالا انتخاب می‌کنند.

چرا دبی گزینه مناسبی برای تجارت است؟
چرا دبی گزینه مناسبی برای تجارت است؟
چطور می‌توانیم به امارات کالا صادر کنیم؟
برای این که بتوانیم به دبی صادرات داشته باشیم باید به‌اندازه کافی با قوانین و شرایط واردات و صادرات کالا با امارات آشنا باشید.

برای اینکه بتوانید فعالیت‌های تجاری انجام دهید، در اولین قدم نیاز است که در گمرک دبی ثبت‌نام کنیم.

زمانی که در گمرک دبی ثبت‌نام میکنید به شما کدی داده میشود برای واردات و صادرات کالا به این کشورنیاز دارید تا بتوانید به ‌صورت قانونی این فرایند را انجام دهید.

اگر بخواهید در این کشور، شرکتی بازرگانی برای صادرات و واردات کالا تاسیس کنید، نیاز است که حتما اسناد مورد نیاز برای صادرات به دبی را داشته باشید. زمانی که مجوز و کد واردات و صادرات کالا را گرفتید دیگر می‌توانید به‌راحتی تجارت خود را آغاز کنید.

البته خبر خوب این که گمرک امارات نسبت به گمرک ایران محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های کمتری برای ورود و خروج کالا دارد.

همچنین یکی از مزایای بزرگی که شرکت‌های بازرگانی دارند این است که اگر در منطقۀ آزاد باشند، مشمول عوارض گمرکی نمی‌شوند.

خب اگر نمیخواهید شرکت در کشور امارات و شهر دبی ثبت کنید و قصد صادرات و واردات در این کشور را نداشته باشید.

باید کالا و محصول خود را به یکی از همین شرکت‌های بازرگانی عرضه کنید تا به شما برای صادر کردن کالا کمک کنند.

چطور می‌توانیم به دبی کالا صادر کنیم؟
چطور می‌توانیم به دبی کالا صادر کنیم؟
چه اقلامی برای تجارت با امارات و دبی مناسب هستند؟
کشور امارات با اینکه در صادرات و واردات گسترده می باشد باشد اما به یک سری از اقلام نیاز بیشتری دارد یا برخی از کالاها برایش از اهمیت بیشتریتری دارند.

اگر به آمارهایی که گمرک ایران از گمرک‌های مختلف خود نشان می‌دهد، توجه کنید.

به‌راحتی متوجه میشوید که چه نوع اکالا یا محصولاتی بیشتر به دبی صادر میشوند و مورد استقبال بیشتری قرار گرفتند.

همچنین شرکت‌های بازرگانی در دبی که کارهای واردات و صادرات را انجام می‌دهند، باید قوانین تجارت بین‌المللی را هم رعایت کنند. برخی از شرایطی که باید در هنگام صادرات رعایت شوند، عبارت‌اند از:

حتما باید زمان واردات کالا به دبی، شرکت‌های بازرگانی کد واردکننده یا همان کد صادرکننده را ارسال کنند.
توجه کنید که کالاهایی که به دبی وارد می‌شود باید دقیقا همان کالاهایی باشند که در پروانه واردات و صادرات گفته شده است.
توجه کنید که محدودیت زمانی لحاظ میشود و کالاها باید در مدت ۷۲ ساعت پس از ارسال به مقصد خود برسند.
برای اینکه بتوانید صادرات و واردات خود را به بهترین و ساده‌ترین راه ممکن انجام دهید یا باید خودتان شرکتی بازرگانی تاسیس کنید و یا تجارت خود را به این شکل شروع کنید.

صادرات و واردات به امارات چه سودی برای امارات دارد؟
تعداد زیاد بندرها و فرودگاه های در این کشور، صادرات به امارات را به آسان تر و عملی تر می کند.

حمایت همه جانبه دبی از تولید کنندگان و تجار خارجی، باعث می شود که صادرات به امارات به یک گزینه‌ی پرطرفدار با سود تجاری بالا تبدیل شود.

البته این را در نظر بگیرید که حمایت همه جانبه از تولید کنندگان خارجی برای اقتصاد امارات متحده ی عربی علی الخصوص دبی، بسیارمهم و مفید است.

چون که این حمایت‌ها راه برای واردات بالای محصولات خارجی و در نهایتا صادرات دوباره ی محصول و در نهایت ارزآوری فوق العاده بالا و تثبیت حضور خود در بازار‌های جهانی خواهد شد.

صادرات به امارات برای ایران همیشه در اولویت قرار دارد.

صادرات و تجارت با امارات و دبی به چه روش ‌های انجام میشود؟
در واقع صادرات به دبی از دو روش انجام می شود یا به صورت هوایی است و یا دریایی. که معمولا در استفاده از روش دریایی با استفاده از لنج انجام میشود. یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های صادرات و واردات از ایران به دبی، به وسیله ی لنج است که به این روش ته لنجی گفته می شود.

در واقع صادرات انواع کالاها به وسیله ی لنج در خلیج فارس از قدیم الایام در بین تجار ایرانی مرسوم بوده و حتی امروزه هم این روش به دلایل زیادی چون محدودیتی که برخی از بنادر در پهلوگیری دارند یا تخلیه ی شناورهای بزرگ یا سرعتی که لنج ها دارند همچنان ادامه دارد و بسیاری از تجار ایرانی و اماراتی از این طریق به جابجایی کالاهای خود را انجام میدهند.

یاید یاد اوری کنم که با لنج نمی توانید کانتینرهای کالا را حمل کنید لذا برای جابجایی و صادرات کالاها باید آن ها را بسته بندی کرد.

به همین دلیل باید بنادری که غیر کانتینری هستند و برای صادرات به دبی از لنج استفاده می کنند انتخاب کنید.

از مهم ترین مزایای تجارت با دبی با لنج این است که حجم کالاهای صادراتی زیاد نیست به همین دلیل می توانند بهترین سرویس و خدمات را ارائه دهند.

همچنین از آنجایی که این بارها فاقد امور کانتینری و بندری هستند دارای تعرفه های زیاد نیستند. از دیگر مزایای مهم این روش، هزینه ی بسیار پایین و مقرون به صرفه ی آن در مقایسه با سایر روش ها می باشد.

کالا و محصولات صادراتی ایران به دبی
اگر به آمارهای رسمی و بین‌المللی که گمذگ ایران و دبی انتشار میدهد دقت کنیم میبینیم که نام برخی از کالاها بیشتر دیده می‌شود.

محصولات گوناگونی از محصولات معدنی، نفتی، کشاورزی و سایر کالاها از ایران به امارات صادر می‌شود.

مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به امارات شامل:

سوخت‌های فسیلی و مشتقات نفتی، مس، سنگ‌ها و فلزات قیمتی ، سنگ‌ها ساختمانی و سرامیک، ماهی و انواع آبزیان، آهن و فولاد میوه و خشکبار، طیور، سبزیجات و انواع صیفی‌جات فلز روی، سرب

صادرات و واردات به دبی چه سودی برای امارات دارد؟
صادرات و واردات به دبی چه سودی برای امارات دارد؟
صادرات محصولات کشاورزی
این روزها بعد از صادرات مشتقات نفتی به این کشور صادرات محصولات کشاورزی به امارات و دبی، به یکی از پرسودترین صادرات ایران تبدیل شده است.

در واقع با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که، سبزیجات و انواع صیفی‌ جات کشاورزی در کنار تمامی محصولات پرطرفداری که به امارات و دبی صادر می شوند و در رتبه ی دوم قرار دارند.

محصولاتی مانند خرما، برنج، هویج، کاهو، هندوانه، شلغم، کیوی، گوجه فرنگی، پسته، زعفران و… از جمله مهم ترین محصولات کشاورزی ای هستند که به کشور امارات و دبی صادر می شوند.

چرا امارات برای ایران مهم است؟
نکته بسیار مهم که تجار ایرانی علاقه ی زیادی به صادرات کالا به امارات دارند، اهمیت دارد. اولین موردی که اتفاقا نقش خیلی مهمی دارد، وضعیت خیلی خوب اقتصادی کشور امارات است.

رشد اقتصاد در این کشور آنقدر سریع و درست انجام میشود که اکثر تاجران در هر کجای دنیا، بازار امارات را همگام با بازار جهانی می بینند.

فعالیت انواع موسسات مالی و اعتباری، بانک ها، شرکت ها، افراد، تجار و…، سبب شده که این کشور بیش از پیش مورد توجه اکثر بازرگانان بزرگ دنیا، مخصوصا بازرگانان ایرانی قرار گیرد.

همین فعالیت های مختلف راه را برای انجام فعالیت های اقتصادی مختلف راحت‌تر از قبل میکند.

پس اولین دلیلی که سبب شده تا ایران برای صادرات به امارات، تمایل زیادی داشته باشد، اوضاع اقتصادی خیلی خوب این کشور است.

چرا صادرات محصولات کشاورزی برای ایران سود‌آور است؟
وضعیت کشاورزی در این کشور میتواند بسیار سود اور برای ایران باشد. به خاطر مناسب نبودن وضعیت کشاورزی و زراعت در امارات، شرایط را برای واردات انواع محصولات کشاورزی فراهم کرده اند.

در واقع کشوری مثل ایران که دارای آب و هوای بسیار خوبی هست و زمین های کشاورزی خوبی برای پرورش انواع محصولات کشاورزی دارد، از این فرصت امارات در جهت سودآوری بهتر و بیشتر بر روی صادرات محصولات کشاورزی کمک میگیرد.

با توجه به آب و هوای گرم و مرطوب این کشور تنها محصول مناسب در این کشور خرما باشد.

بنابراین تقریبا ۸۰ درصد از محصولات کشاورزی مورد نیاز امارات توسط واردات از کشورهای دیگر تامین میشود.

مرزهای آبی بهترین گزینه برای صادرات محصولات کشاورزی از ایران به امارات می باشند.

گمرکات منطقه ویژه شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی پارس، بندر امام خمینی، بندر لنگه، منطقه ویژه بوشهر، بندر باهنر و…. مهم‌ترین و مناسب‌ترین بندر‌ها برای صادرات و واردات انواع محصولات کشاورزی می باشند.

البته این را در نظر بگیریدکه استفاده از مرزهای آبی، مشکلاتی را همراه دارد دلیل این مشکل هم این است که زمین ‌های کشاورزی و باغ های ایران معمولا در بخش‌ های غربی و شمال کشور واقع هستند و رساندن آن ها از طریق مرز آبی به امارات زمانبر است و ممکن است باعث پلاسیدگی و پوسیدگی شود و کیفیت خود را از دست بدهد.

علاوه بر این محموله ها اول باید از طریق مرزهای زمینی و سپس از طریق مرزهای آبی، انجام گیرد که پروسه ی بسیار هزینه‌بر و زمان‌بری خواهد بود.

از آنجایی که اکثر این نقل و انتقالات باید از طریق راه های جنوبی کشور انجام شود، هوای گرم جنوب می تواند تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی و کیفیت این محصولات بگذارد. در واقع این آب و هوای گرم، شرایط را برای ماندگاری انواع مواد غذایی و محصولات کشاورزی، فقط با کمک لنج های یخچالدار قابلیت نقل و انتقال پیدا کنند.

واردات ایران از امارات و دبی
همان طور که کالا و محصولات از ایران به دبی صادر میشود برخی اغلام هم از مبدا دبی به ایران وارد میشود. بهترین و پر سودترین کالاهای وارداتی از دبی که و بیشترین فروش را در کشور داشت، کالاهایی مثل پارچه و لباس، انواع کفش ورزشی، لوازم جانبی تلفن همراه، لپ تاپ، موبایل، لوازم آرایشی، ذرات دامی، دوربین های دیجیتالی، وسایل نقلیه موتوری، فولاد غیر ممزوج و شکر و آهن هستند.

مزایای واردات از دبی برای تجار ایرانی

کمتر شدن هزینه های حمل و نقل برای تجار ایرانی به دلیل همسایگی دبی با ایران
معافیت پرداخت هزینه برای ترخیص کالا در گمرکات کشور امارات متحده عربی برای تجار ایرانی
پرداخت پنج درصد از ارزش کل محصول وارداتی از تشریفات گمرکی در داخل گمرک ایران
معاف شرکت های ایرانی برای واردات کالا برای پرداخت حقوق گمرکی طبق قوانین کشور امارات
نتیجه گیری
تقریبا درباره ی همه چیز صادرات به امارات متحده عربی حرف زدیم و شما را با این مسیر آشنا کردیم. با تمامی مواردی که باید در زمینه‌ی صادرات به امارات میگفتم گفتیم، امارات یکی از بهترین مقاصد صادرات ایران محسوب می شود و تقریبا تمام تجار ایرانی تلاش می کنند که رابطه ی تجاری خود را با این کشور پیشرفته تقویت کنند. اتصال به بازار پر رشد امارات متحده عربی، می تواند تجارت ایران را در زمینه ی صادرات تا حدود زیادی پا برجا نگه دارد.

همان طور که می دانید تحریم های مختلف، باعث شده تا دست ایران و تجارت آن از بهترین بازارهای جهانی برای صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی کوتاه بشود.

نه تنها صادرات، بلکه ایران دیگر شرایط واردات محصولات مختلف با کیفیت عالی از بزرگ ترین کمپانی های جهانی را هم نداشته باشد و همین موضوع باعث شده تا صادرات امارات متحده عربی و حفظ بازار این کشور، به عنوان یکی از شانس های بسیار خوب تجارت ایران حساب شود.

مجموعه اپوایزر این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده است که بتوانید با شرکت در وبینارهای آموزشی و جامع، آموزش تجارت با کشور امارات، در حوزه صادرات و واردات متخصص شوید و از مشاوران ما در این زمینه راهنمایی‌های مفیدی دریافت کنید.

اگر با دوره‌های آموزشی ما همراه باشید میتوانید به صورت مفصل و حرفه ای آموزش تجارت با امارات را بیاموزید. (دوره آموزشی تجارت با امارات و دبی را از دست ندهید.)

با ما همراه باشید و رویدادهای مارا دنبال کنید.

اگر دنبال تجارت با دبی هستید، بهترین آموزش‌ها را با اساتید مجرب از اپوایزر بخواهید.

برای ارتباط سریع با کارشناس‌های ما در واتس اپ پیام بگذارید:

۰۹۱۰۹۰۹۹۰۶۴

مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

 

خواندن این مطلب

10 دقیقه

زمان میبرد!

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات

درباره نویسنده



نویسنده
admin

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط